Pyssel i helgen

Jag och B satt och pysslade i helgen, med stearinljus och vaxplattor. Riktigt roligt och B tyckte om att dekorera ljusen. Väldigt bra pysseltips till er andra med barn, tror det passar bra för barn ifrån 3 år och uppåt.

Så här blev resultatet:

5 stearinljus dekorerade med vax. Dels så har jag skurit ut några bitar åt B och sen så har han själv gjort "ormar" och "bollar".


Sen gjorde vi dessa 2 söta ljus av vaxplattorna som var kvar. B hjälpte mig att trycka ut bitarna med formar och jag "satte ihop" dem.

Har en hel del stearin kvar här hemma och tänkte ta en dag och smälta ner dem och göra små formljus med B som han själv får dekorera med lite stenar eller liknande. Återkommer med bilder när vi har gjort dem :).

Kommentarer
Postat av: Annika

Hejsan

ja jag känner att det är dax att sluta nu, ska börja träna och vill inte hosta ihjäl mig på gymet hehe.. va fina ljus, bra tips till mina små värstingar =) ha en bra dag

2009-11-24 @ 12:52:08
URL: http://mysteriumamorvincitomnia.blogg.se/
Postat av: Lingonplutt

Annika: Det var roligt med ljusen och en liten rolig julklapp till släktingar ifrån B :)

2009-11-24 @ 13:06:44
URL: http://lingonplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0