Bebisverkstan

Nästan en vecka har gått sedan jag slutade blöda efter mitt missfall. Och av hela mitt hjärta hoppas jag att det inte tar flera månader innan jag blir gravid igen. När jag blev gravid med B så försökte vi inte ens, jag åt minipiller och märkte först när jag var i vecka 9 eller 10 att jag var gravid, jobbade mycket då och hade inte en tanke på att mensen inte hade dykt upp som den borde. Slarvigt kan tänkas men det var så det var iallafall. Kanske är det därför det känns så jobbigt nu för att det gick så lätt förra gången. Först flera månader innan jag blev gravid och så blev det ett missfall. Men det var väl helt enkelt inte meningen att det skulle bli just detta barnet. 

Nu får vi tänka frammåt, det jobbiga nu är att jag inte har någon som helst aning när mensen kan tänkas komma tillbaka. Förhoppningsvis så kommer jag väl känna när ÄL kommer (som jag brukar) och då får man väl ett litet hum om när man ska se till att få till det. Men tills dess så är det bara att vänta och vänta...



Längat till en liten lingonplutt ligger i min mage igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken söt blogg du har. och du, jag önskar er ALL lycka på bebisfronten! Jag håller alla tummar jag har. Jag har 2 barn, den första blev jag gravid med som 19 åring, FAST JAG åt p-piller, mitt andra fick jag nu här detta år. DET TOG för oss över ett år att bli gravida med honom. jag hade precis tappat hoppet när ett mirakel plötsligt sker.

Jag tog för givet att det skulle gå jättelätt, vaddå, jag hade ju redan ett.. men näe. och jag fick smacka ordentligt på känslan av att längta efter ett barn. Beklagar missfallet! Kram

2009-11-24 @ 07:25:35
URL: http://majomi.blogg.se/
Postat av: jessica

så härligt med UL

2009-11-24 @ 09:41:11
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Lingonplutt

Majomi: Det blir lite så att man får för sig att det ska gå lika lätt som förra gången, fast visserligen nu äter jag ju inte minipiller det är kanske det som är problemet ;)kanske borde äta minipiller för att bli gravid :P

2009-11-24 @ 10:17:33
URL: http://lingonplutt.blogg.se/
Postat av: Lingonplutt

Jessica: Ja det är så mysigt, längar tills jag blir gravid igen och får vara med om det igen :)

2009-11-24 @ 10:19:07
URL: http://lingonplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0